tirsdag den 13. april 2010

Færdig (så godt som)

Køkkenprojektet er færdigt.
Eller så færdigt, at vi nu kan bruge det fuldt ud.



Selvfølgelig mangler der lidt fuge hist, en hylde pist og andre småting.
Men vi kan lave mad, bage, vaske op og ikke mindst bare være.
Pigerne har taget det til sig. Sidder på gulvet og leger. Står på skammelen og hjælper eller kigger på. Roder med plasticbøtter, finder selv deres kopper i skabet, når de er tørstige (Karoline mangler så lige at lære, at man ikke skal kommende rendende med en ren kop HVER gang, man skal have en slurk).
Det er for mig den bedste test, at køkkenet fungerer.
Det er dejligt at stå og lave mad, mens pigerne tegner ved spisebordet og vi se hinanden, snakke sammen og være sammen, selvom vi laver noget forskelligt.

Det giver et skønt lys, at der er kommet en havedør i nu. Som det måske kan ses, har pigerne også taget den til sig, der er i hvert fald kommet mange mange små fedt fingre på :-)

Jeg glæder mig til at åbne den og lige gå ud med en kop the og sætte mig på trappen mens ungerne leger udenfor. Ah....fryd.
(Måske skulle jeg skaffe mig en lille trappepude, så jeg ikke skal vente på, at trappen er blevet lun at sidde på... god idé!)

1 kommentar:

Frau Putz sagde ...

WOW! Glæder mig til at se det IRL.
Skønne farver på køkkenet - lød det fra hende, der har tilsvarende ;)

Når du nu er i gang med at hækle, så kan du vel hækle en trappepude... Eller to, så der også er en til veninden, når hun kigger forbi og drikker te sammen med dig. (Alternativt vil Mik vel også godt have lun rumpe...)

Her er vi også endelig ved at være i mål med kælderen. Både soveværelse, grovkøkken og gang har fået den helt store tur - og venter nu kun på noget maling på paneler, lidt lister osv.
Og så noget varme-installation, uden hvilket undertegnede i hvert fald ikke flytter ind ;)

Nyd forårsvejret!

KH Karina