fredag den 22. maj 2009

Den første mand

I dag har Frederikke tegnet sin første mand, hvor man kan se hvad det ligner uden at være hendes mor.
Vi sad og tegnede og fik sammen kreeret en høne og en hane.
Så forklarede jeg hende, hvordan hun kunne tegne en mand og vupti, der var han med små skæve ben og et melankolsk udtryk i ansigtet.







(Jeg ved godt at det ikke er stor kunst, og at der hele verden over er 3-årige, der tegner deres første tændstikmand, men det MIN 3-årige, der tegnede sin første mand til MIG)

1 kommentar:

Frau Putz sagde ...

Det er jo FANTASTISK! Hun slægter dig tydeligvis på.
Minder mig om, at Andreas i dagplejen fik en brun tusch udleveret med besked om at tegne en hund - og det gjorde han så! Til alles overraskelse, for han var i den der "små-zig-zag-streger-over-hele-papiret"-fase...
Det blev en brun zig-zag-hund - men man kan SE, at det er en hund.
Jeg har (selvfølgelig) gemt den tegning :o)